Søren Hvid Petersen har været en del af teamet hos Chr. Beck & Søn A/S i snart 20 år. Han kom til vvs-virksomheden som udlært smed, og i alle årene har der været tryk på. I maj 2018 blev Chr. Beck en del af Petrowsky, og udover at få ca. 30 nye kollegaer fik Søren også muligheden at få et nyt ansvarsområde. Det tog han med glæde imod, og skiftede for ca. halvanden måned siden til den nye funktion som serviceleder i Horsens afdelingen. ”I mit nye arbejde skal jeg planlægge arbejdsdagen for mit team, som består af 12 vvs-teknikere og smede. Jeg rådgiver og støtter dem i deres daglige opgaver, varetager kontakten og dialogen med kunderne samt opsøger nye projekter. Alle arbejdsopgaver lægger vi ind i vores fælles ordrestyringssystem, som netop er nogle af de nye tiltag, vi har fået indført i forbindelse med, vi er blevet en del af Petrowsky”, fortæller Søren. Chr. Beck har mere end 100 års erfaring inden for VVS og er kendt i Horsens og omegn for kvalitet og høj service. ”I mange år havde vi vores kontor og værksted på Søndergade, men da virksomheden voksede og vi manglede plads, flyttede vi til større lokaler i Allegade”, forklarer Søren og fortsætter: ”Det er vigtigt at være en synlig virksomhed, og vores centrale placering i byen har haft betydning for de mange forskellige typer af opgaver og projekter, vi igennem årene har arbejdet med. Et af de store aktuelle anlægsprojekter i Horsens er konverteringen til fjernvarme. Alle naturgasinstallationer udfases, og hvor gevinsten for de mange boligejere og mindre erhverv bliver en lavere varmeregning. Vi får løbende forespørgsler på disse installationsopgaver, og har i øjeblikket 70 naturgasinstallationer, der skal konverteres til fjernvarme”. I alle årene har vores fokus i Chr. Beck været vvs-installationer og totalentrepriser til de private boliger, boligselskaber og private udlejningsejendomme men også løbende installationsopgaver på Horsens Sygehus, hos flere lokale vandværker i Horsens og mindre erhvervskunder. I takt med at Chr. Beck er blevet en del af Petrowsky, følger der også forandringer og nye måder at gøre tingene på. ”Petrowsky er en mere moderne og digital virksomhed, hvor vi hos Chr. Beck, nok har været lidt mere konservative. F.eks. møder vi nu ud hos kunden kl. syv om morgenen, hvor vi tidligere mødte ind på Chr. Beck, for at få fordelt opgaverne, og vi registrerer vores opgaver og timer direkte på iPad ‘en, når vi er ude hos kunden. Så vi er blevet mere effektive”, uddyber Søren. Petrowsky har også fokus på det sociale. Vi har netop holdt et fælles morgenmøde for begge afdelinger, og det er en god måde at lære sine nye kollegaer at kende på. ”Det er klart en fordel at have flere ressourcer at trække på i de travle perioder. Men selvom vi har et højt aktivitetsniveau i både Horsens og Vejle, lægger Lars Petrowsky vægt på, at vi også skal huske at geare ned, når arbejdsdagen er slut – og det er vigtigt” slutter Søren Hvid Petersen.04.09.18
20 år – med højt aktivitetsniveau hos Chr. Beck
Høj kvalitet, service og synlighed
Mere digital og nye måder at arbejde på
Cases
Udvalgte opgaver